Soms kan het invoeren van een pincode of patroon erg lastig zijn.

Uit veiligheidsoverweging is het niet raadzaam, maar je kunt het vergrendelscherm uitschakelen. In sommige gevallen is de optie “vegen” of “geen” grijs uitgeschakeld door beheerder, coderingsbeleid of opslag aanmeldgegevens. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Oorzaak

  1. VPN is ingeschakeld (wifi hotspot)
  2. Exchange mailserver ingesteld (zakelijke – school mail)
  3. Apparaatbeheerder – Android apparaat staat uit

Oplossing

  1. Verwijder de hotspot app
  2. Verwijder het mail account dat aangemeld is met een Exchange Server
  3. Ga naar – Instellingen – Beveiliging – Apparaatbeheerders – Android apparaatbeheer “aanvinken” (Android Apparaatbeheer toestaan een kwijtgeraak apparaat te vergrendelen of te wissen)
  4. Ga naar – Instellingen – Beveiliging –  Referenties wissen of Alle Certificaten verwijderen
  5. Een rigoureuze laatste optie is om de een factory reset uit te voeren